Mráz a náledí

 Mrzne a je zataženo. Začala padat škaredá mlha.

Z obytných domů nešťastně hledí ven obyvatelé měst. Vane mírný větřík. Rampouchy začaly růst na pouličních lampách. Samotná hrdlička letí prázdnou ulicí a pod sebou vidí svůj odraz. Na moment se zastaví a chce se napít. Zobákem klove do ledu, aby si udělala otvor do vody. Narazí, ale jenom na tvrdý asfalt od silnice. Mlha začala padat tak silně, že když dopadla na zem, udělala z mokré silnice, třpytivé zrcadlo. Mráz byl tak záludný, až hrdlička se na samotné namrzlé silnici nemohla odlepit. Neměla ani sílu vzlétnout! Venku nikdo nechodil a nikdo jí nemohl pomoct. Auta dokonce i z mírného kopečku se klouzala, až někteří řidiči jezdili do smyků. Jiná auta byla odstavená na krajnicích nebo uvězněna v plotech.

Slunce, ale bylo silnější a prodralo se přes zakalené mraky, které byly na obloze. Slunce mělo takovou sílu, že si kolem sebe udělalo místo i na část modré oblohy a mraky odehnalo. 

Mlha ustoupila a slunce začalo působit na mráz. Všechno začalo povolovat, i přesto, že trošku mrzlo. Hrdličce se ulevilo a odcupitala pod suchou stříšku, kde dokonce objevila nějaké zrní.

Lidem se objevil úsměv na tvářích a vydali se na malé procházky kolem svých příbytků.   

Konec příběhu.

Trošku se zmiňuji i o tomhle mrznoucím období, které bylo už před pár dny. Tím bych ale chtěla říct, že ne všechno je špatné jak vypadá. Vždy se objeví nějaká naděje, která nám v něčem pomůže nebo rozveselí ;)


Vaše Joina.


Komentáře

  1. Mně by takové 2 týdny pořádné zimy ročně docela stačily a pak už by zase mohlo být jaro :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Mlha a mráz vždycky ustoupí sluníčku a teplu :) Pěkné povídání i fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Je mi líto, že jsem nevyfotila tu silnici jak byla zcela zledovatělá.
      Příběh mě napadl, až asi den po ní.

      Vymazat
  3. To je krásně napsané a hezké fotky :) Mně se líbí, když mrzne, protože pejsek nemá po venčení špinavé packy :D Teď mu je musím často mýt. Ale těším se na jaro.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice když je venku bláto a podobně.. je práce navíc, ale hlavní je, když se spolu dobře bavíte :)

      Vymazat
  4. Ja mám tu krásnou zimu docela ráda, ale nesmí to trvat moc dlouho. Libi se mi kdyz tiše padá sníh i když ho pak musim házet a pak když trochu mrzne a svítí sluníčko , tak je to paráda...Ale teď už se těším na jaro.

    OdpovědětVymazat
  5. To byl moc pěkný příběh, hlavně s přece jen dobrým koncem. Ne vždycky se to podaří. Krásné mrazivé fotky, aspoň v únoru byla zima jak se patří. Ty mrazy ještě můžou uhodit, ale asi to bude jen na pár hodin nebo dnů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ty mrazy už nebudou tak hrozné. Spíše se divím, že v únoru bude až +15°. Néli více.

      Vymazat
  6. Veľmi pekná myšlienka na konci. A máš krásne fotky!

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkný článek a nádherné fotky. :) I když se už tedy těším na jaro...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Moc se mi líbí ten kontrast. A takový je i život. Chvíli mlhavo, pak slunečno, a pořád dokola:) obojí je důležité, protože bez jednoho by nebylo druhého. Přijetí. Vděčnost. To mi tenhle článek připomněl. Díííííky:)

    OdpovědětVymazat
  9. Martinko, letos bylo pár skutečně krásných zimních dní. Bohužel jsem si je užila jen pohledem z okna. Řidiči byl se mnou o té kráse asi polemizovali...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Říká se, že všechno špatné je pro něco dobré, třeba pro tu naději, o které se říká, že umírá jako poslední.
    Já zimu mám ráda, když není dlouhá, ale v některých situacích ji zrovna nemusím.
    Krásný příběh s dobrým koncem. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný textík, četla jsem se zatajeným dechem :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za podporu. Ráda tě tu opět uvidím ;)