Článek ze Štědrého dne

 Zdravíčko moji čtenáři!

Já vím, že vás poslední dobou hodně zanedbávám a na tento nový blog přidávám méně. Budu doufat a především věřím, že to příští rok bude o trošku lepší. Snad se zlepší tohle celkové dění. Budu se cítit lépe a ne moc znervózněně. Ale díky práci se budu asi ještě pár měsíců cítit unaveně a vyčerpanější....   Dá se říci, že 3 dvanáctky  za sebou mi dávají hodně zabrat. Ty naštěstí nemám pořád, ale i dva dny se dnem volna bohatě postačí. Ale jsem ráda, že na Štědrý den jsem byla v práci jenom do 12. Za celých 14 dní jsem nic neudělala. Práce a odpočinek, to se u mě střídalo. Takže když jsem nepracovala, vyrazila jsem jeden půl den na nákupy a na Štědrý den jsem dobalila to, co jsem nestihla. Díky téhle práci jsem si musela trošku poupravit svoje rutiny, abych nebyla tak unavená. 

Ale myslet hlavně pozitivně a zkusit všechny překážky překonat. 

Sníh z 22.12.

Věřím, že jste se všichni v tento oslavný den měli dobře. U mě letošek poprvé probíhal úplně jinak, než jiné roky. Vyzkoušela jsem si práci na Štědrý den a říkaly jsme si s kolegyní, že to vypadá jako každý jiný den v týdnu. Bohužel, ani sníh nepřiletěl. V půl 1 jsem přijela domů, trošku jsem se najedla, dobalila zbytek dárků, což mi trvalo až do 3 hodin a ještě jsem musela něco pouklidit. U nás je tradice, že já a taťka vždy na Štědrý den ráno zdobíme stromeček a všemožné doplňky okolo. Letos to musel taťka udělat sám. Potom jsme zajeli na hřbitov, kde jsme zapálili svíčky. Letos jsme nešli ani na mši. Dodělala se večeře a šli jsme ke stolu. Pozvali jsme i babičku. Klasicky jsme měli rybí polévku a kapra s bramborovým salátem. Jelikož já nemusím moc rybu díky jejím malým kostem, měla jsem kuřecí řízek. A sestra jako vegetariánka měla tofu. Rozkrojili jsme jablíčko, zazvonil zvoneček a sedli jsme si ke stromečku, kde jsme zazpívali koledy. 

Dárků bylo docela dost. Nandali jsme cukroví, rozsvítili všemožné blikátka, lampičky i zapálili věnec a koukli jsme se na pohádku. 

Naše štědrovečerní polévka.

Cukroví

Barborka s jedním květem.

Část mých dárků.

Moje první vánoční květina. Dostala jsem ji od pana K.

To je prozatím vše a snad zase brzy něco napíši :)

Budu ráda, když se se mnou podělíte o tom jak jste Štědrý den prožili vy.

 Vaše M.



 

Komentáře

  1. Já nepřidám nic extra zajímavého: Štědrý den totiž trávím sám doma, nepeču, nedávám si žádné dárky a pohádky nesleduji, prostě si u ozdobeného stromečku užívám klid, pěkné vánoční vůně a hudbu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, že každý je zvyklý na něco jiného. Ale je lepší při takové době nebýt sám.

      Vymazat
  2. Navzdory vyšťavení z práce jsi měla pěknou štědrovečerní oslavu.Spousta věcí byla tentokrát jinak než kdykoliv jindy. Tobě přibyla nečekaně práce, dvanáctky dávají dost záběr. Nedivím se, že jsi unavaná, já už bych je asi nedala, i když výhodou je potom delší volno (pokud to vyjde). - Je dobré, že jste k večeři přizvali i babičku. Přece jen, je lepší, když je rodina pohromadě i s prarodiči, pokud to jde. Sama trávím vánoce už několik let sama, ale kdybych mohla vyvolat ty, kteří mi odešli, udělám to.
    Pěkné dárky! To jsi dostala? nebo to byly dárky, které jsi nadělovala?
    Barborka, vidě, i letos jsem zapomněla uříznout nějakou větvičku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :) S tím volnem to je v práci složitější. Ale nějaké volno mám ;)
      Dárky na fotografii jsou, které jsem dostala, ale nemohu se chlubit vším.
      Doufám, že i u tebe tento den proběhl v klidu.

      Vymazat
  3. Tak ať se ti daří v tom jednadvacítkovém roce.

    OdpovědětVymazat
  4. Letos po delší době jsme měli Štědrý den jak má být... Tak jsme si to take užili..

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, měli jste moc hezký Štědrý den. U nás nic speciálního - dopoledne hřbitov, salát se dělá den předem, večeříme křenové šunkové rolky, rybí polévku, kapra smaží můj muž a syn má stejně jako ty kuřecí řízek, i když je ryba vyfiletovaná :o) A pak dárky a Pelíšky s trochou sektu :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šunkové rolky bych dala spíše na silvestra. Ale vím, každý se dělá podle sebe :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za podporu. Ráda tě tu opět uvidím ;)