Svatomartinské hodování

 Přeji pěkný pozdní podvečer :)

A už bylo Martina. To to, ale letí a podle pranostik to znamená, že by měl padat sníh. Přeci Martin vždy na bílém koni přiveze sníh. Ten, ale ve většině městech nevyjel... A sníh ani včera nepadal, ale moc s našimi 2° tepla, k němu moc nezbývalo. U nás jsou stále velké mlhy, které se velice pomalinku rozpouští.  

Také to znamená, že se blíží  první adventní neděle, která je už za 17 dní. Jupí, já se tak těším, ale na tu zimu ne.

Užívali jste si včerejší den nějak zvláštně? Měli jste husu? Já jí měla už v neděli a vystačila nám na tři dny, včera se snědl zbytek s nádivkou, bramborovým knedlíkem a zelím. :)

Udělali jsme si takovou rychlovku, kde jsme naporcovali maso, nakrájeli knedlík na kostičky. Ohřáli v omastku a potom jsme přidali zelí s nádivkou. Prostě mňam :)

Ke včerejšímu dni patří i Martinské rohlíčky. Těsně před ukončením blog.cz jsem si sebrala pár receptů, z mého starého blogu, které už nemohu najít. Doufám, že je také vyzkoušíte. Jsou vhodné ne jenom na Martina, ale třeba také v neděli ke kávě či horkému bylinkovému čaji :)

..............................................................................................................................................................................................

Nejznámější recept na tyhle rohlíčky je snad jenom jeden. A to z poctivého kynutého těsta s tvarohovou nebo povidlovou náplní. Existuje, ale i plno jiných receptů na tuhle cukrovinku. Já osobně jsem vyzkoušela i bramborové a šlehačkové těsto.

Na šlehačkové rohlíčky si připravíme 

170 ml šlehačky, 250 g másla nebo Hery, 1 vejce a 400 g hladké mouky.
- Mouku si přesejeme do mísy, tam nastrouháme tuk, přidáme vejce a propracujeme. Po té přilijeme šlehačku a propracováváme, dokud nevznikne těsto, které dáme tak na 1-2 hodinky odležet do ledničky.

Na Bramborové rohlíčky si připravíme
250 g vařených oloupaných brambor, 250 g pol. mouky, 120 g cukru, 70 ml smetany, 1 vejce
- Z uvedených surovin vypracujeme těsto a hned ho rozválíme.

Těsto si vždy rozpůlíme, aby rohlíčků bylo více a těsto se dobře propeklo.
Těsto rozválíme do kruhu, pro případ aby se těsto nelepilo, si vál a váleček si jemně pomoučníme hl. moukou. Rádýlkem, nebo nožem kruh rozdělíme na osm trojúhelníčku.

K širšímu kraji naneseme náplň. Já jsem zvolila náplň makovou, která se připravila z máku, cukru, posypané trochou skořice a vše jsem spojila vlažným mlékem. Kraje jsem potřela bílkem, aby rohlíček lépe držel tvar. Rohlíček svineme od širšího kraje a mírně je ohneme jako srpeček měsíce, potřeme rozšlehaným žloutkem a dáme do vyhřáté trouby péci na 180° do zlatova. Horké rohlíčky ještě obalujeme ve vanilkovém cukru.
Na jedno těsto, zhruba 300 g mletého máku.

Přeji vám dobrou chuť :)

Komentáře

  1. Martinské rohlíčky jsem nikdy nepekla ani nejedla, ale vypadají náramně lákavě! :)
    Husu jsem nahradila vepřovým a příloha bylo zelí a knedlík, takže jsme vlastně měli svatomartinské vepřové :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to muselo být taky výtečný :)
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  2. Letí to až neuvěřitelně, na to že je všechno omezené a můžeme jen tak polovinu věci z normálního života, ten čas pořád frčí. Až je to děsivé ... Dobrůtky vypadají úžasně, my dělali jen vanilkové :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Martináky v mém dětsví byly vždy kynuté a makové :-). Já už náplň dělám různou.
    Hezký nedělní večer!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Já na to pečení moc nejsem, ale ty šlehačkové rohlíčky vypadají báječně, a těsto není nijak složité. Možná vyzkouším, díky za tip. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je můžete vyzkoušet :)
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  5. Jojo rohlíčky zvláště vypecene...

    OdpovědětVymazat
  6. Rohlíčky vypadají božsky, mňam! :) Há tento svátek nějak neslavím, ale zase máme s přítelem na sv. Martina výročí :).

    OdpovědětVymazat
  7. Já rád husí játra v sádle jen tak s chlebem...

    OdpovědětVymazat
  8. Jeden martinský rohlíček jsem měl u známých, sám tyhle zvyky nedodržuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusí se všechny zvyky dodržovat. Stačí nějaké :)

      Vymazat
  9. Husa není úplně můj šálek kávy, doma moc maso nejíme ale ty rohlíčky vypadají úžasně, tyhle dobroty já moc ráda!

    OdpovědětVymazat
  10. Rohlíčky vypadají báječně :) husu nejím, takže tahle tradice u nás padá :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  11. Všechno vypadá velice chutně :) My to nějak moc nedržíme, ani husu, ani rohlíčky. Každopádně bylo alespoň víno.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za podporu. Ráda tě tu opět uvidím ;)