Konec letošních grilovaček?

 Zdravíčko čtenáři :)

Přicházím k vám s článkem, který měl vyjít už před měsícem, ale protože jsem měla hodně práce, vkládám ho až teď. 
Podzim už je v plném proudu. Moc teplých dnů zatím nebylo a spíše je u nás sychravo nebo mlha a chladno. Navíc, když bylo sluníčko, byla jsem celý den v práci. Je začátek listopadu, ale já stále doufám, že teplejším dnům ještě není konec, alespoň slunečno kolem10° by stačilo.

Je tomu měsíc, co jsme měli za letošek poslední grilovačku. Přijde mi, že jich moc nebylo. A jak ráda bych si to zase zopakovala. Je pěkné, když se při nedělním obědě sejde rodina pohromadě. To stejné je i při společném grilování.  Na poslední grilovačce nám tu chyběla sestra. Teď má svých starostí dost a tak jsme pozvali babičku a pana K, který je pro mě dobrým známým. Docela jsme si to užili, poseděli, popovídali a pojedli... :)

Už jste někdy vyzkoušeli dýňovou polévku? Dá se z dýně vyrobit několik druhů téhle polévky a u nás se dělají aspoň čtvery způsoby A tady je jeden z nich:

Vezmeme dýni hokkaido. Pečlivě ji umyjeme i se slupkou nakrájíme na menší kousky. Dáme ji do hrnce zároveň s očištěnou jednou větší bramborou, dvěma mrkvemi a cibulí osmahneme na másle. Poté nalijeme vodu, osolíme, opepříme a necháme uvařit do měkka. Po uvaření vše dáme do mixéru a rozmixujeme dohladka, nalijeme zpět do čistého hrnce. Polévku ochutíme čerstvě nastrouhaným muškátovým oříškem. Při podávání můžeme polévku zakápnout troškou smetany a dýňového oleje a posypat sýrem parmezán a zelenou petrželkou. Kdo chce přidá i opražená dýňová semínka.
Přeji dobrou chuť :)

Tady mám hlavní chod. Grilovaná kuřecí stehna v domácí marinádě se zeleninou, příloha byla šťouchané brambory s pastiňákem. K tomu ještě byl grilovaný hermelín.

Na závěr byl zákusek. Cuketová buchta s mascarpone dozdobená ovocem.

 Náš kocourek Keksík v té době byl nějak nachlazený, tak ani neměl náladu na focení a ani na šmejdění kolem jídelního stolu jsme ho nenalákali. V téhle době dobírá léky v podobě injekcí a už opět jí a je skoro fit. 
Zato naše číča leze všude i tam kam by neměla.  Ale zrovna v ten den při obědě odpočívala u borůvek, které se nacházejí pod pergolou, kde jsme byli. 

Nakonec jsem si s panem K. udělala vycházku ke sjezdovce, kterou máme necelé dva kilometry od domu. Nyní v okolí sjezdovky jsou pastviny a pasou se tam krávy a ovce. 




Komentáře

  1. Takové rodinné grilovačky jsou moc fajn :) Dýňovou polévku jsem jednou ochutnala, bohužel mě její chuť neoslovila, ale mám ráda dýňový kompot :) Přeji kocourkovi brzké uzdravení, moc se mi líbí ta poslední fotka kraviček :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každému chutná něco jiného. Kocourek je naštěstí už v pořádku :)

      Vymazat
  2. Je fakt, že během toho posledního měsíce se podmínky pro grilovačky v řadě ohledů dost zhoršily :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná grilovačka, posezení s rodinou a přáteli je vždycky moc fajn. A to jídlo vypadá moc dobře. Ono těm grilovačkám moc nepřálo, ale snad zas bude líp.

    OdpovědětVymazat
  4. Mně přijde, že bylo celkem dost teplých podzimních dnů. :D Dýňovou polévku jsem jednou zkoušela. :) Moc pěkné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky asi záleží na okresu. Jinak děkuji za komentář ?)

      Vymazat
  5. Dyňovou polévku jsem ještě nejedla, někdy snad vyzkouším. Grilovačky mám ráda, už jen proto, že se člověk odreaguje s přáteli, ale taky mám pocit, že nám letos moc pěkného počasí nepřálo. Snad další rok bude lepší. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za podporu. Ráda tě tu opět uvidím ;)