Vildštejn,Přímělkov a Oheb

Přeji pěkný slunečný den :)

Přicházím k vám s dalším výletním článkem. A zároveň se vám omlouvám, že mi ty články vychází tak trošku nepravidelně. Mám moc práce a na psaní poslední dobou není čas. Ale nebojte se, psaní za nedlouho zase vyjde.

Tentokrát vám budu vyprávět, co jsme projeli za víkend.  Za dva dny jsme na tůře nachodili zhruba jenom 10 km, ale i tak, nebyla to skoro žádná rovná cesta. A to i do kopce a z kopce a plahočte se lesem přes  vyvýšené kořeny, přes pokácené stromy, velké podkluzování.... že jsme mysleli, že se i otočíme...

PŘÍMĚLKOV
V sobotu jsme měli naplánovaný výlet jen asi na 2 kilometry, podívat se nedaleko mého bydliště na zříceninu Přímělkov. Šli jsme v pěti. 

Asi čtvrtinu cesty jsme se plahočili lesem. Lépe řečeno lesní džunglí, pěšina byla po nedávném dešti velmi blátivá a kluzká. Jenže v půli cesty, když jsme šli po luční cestě, zjistili jsme, že námi vybraná cesta podle mapy je zarostlá, čili ve skutečnosti neexistuje. Mohli jsme si vybrat: jestli půjdeme po zcela zarostlé cestě, nebo si přidáme na trase  o 3 kilometry navíc. Třetí možnost, že se vrátíme zpět přes blátivý les byla jednohlasně zamítnuta.Ten den bylo horko a už v tu dobu jsem byla docela vyřízená, ale vybrali jsme si delší cestu. Než jsme se vydali dále, podle mapy jsme našli, že by se podél cesty  měla nacházet zřícenina malého hrádku Přímělkov. Vesnicí jsem projížděla už několikrát, ale až nedávno jsem se dozvěděla, že tu mají zříceninu. Cesta k němu se dá lehko přehlédnout, jelikož není značená a v okolí je všechno zarostlé, také byla celkem namáhavá, strmé kamenné schody nás zavedli na skalní plácek. 
My dámy jsme odmítali dále jít, tak taťka se vydal na malý průzkum a jako jediný kamennou zříceninu viděl. 
 Díky zacházce jsme se podívali i na zříceninu Rokštejn, který jsme navštívili už o týden dříve. Přišli jsme k němu, ale zase po jiné cestě. A potom už jenom zbýval kilometr mírného stoupání po kamenech.

VILDŠTEJN
Druhý den jsme si udělali výlet na přehradu Seč. Koukli jsme se do mapy, kde bychom mohli chodit a zjistili jsme, že poblíž přehrady jsou dvě zříceniny.. Vildštejn, který je nad silničním tunelem a nad Sečskou přehradou. Bohužel není k němu oficiální přístup, tak je jenom vidět z přehrady. Já jsem nikam šplhat nechtěla, jelikož mi to připadalo dosti nebezpečné, ale jsou tací, kteří by si to riskli.

 
                    Tunel, kde projíždí místní autobus a nad ním    Výhled na přehradu ze zříceniny Oheb
                                  malá zříceninka Vildštejn.     
  
OHEB
O kilometr dál se rozprostíral pěkný hrádek Oheb, ze kterého zbyly jenom ruiny. Před několika staletími Oheb a Vildštejn byli propojeni mostem. Z přehrady jsme si udělali procházku do města Seč, útulným parčíkem a potom zpět na parkoviště.

Komentáře

  1. To byla pěkná, i když namáhavá procházka :) Zaujala mě ta fotografie těch strmých schodů, vypadají opravdu krkolomně :D Ta ruina je zajímavá, škoda že jsi neudělala více fotografií :) Přeji hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Mám rád zříceniny. Chválím fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Takové zříceniny já mám ráda., moc pěkný výlet. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já tak miluju zříceniny! Hrady na Malši mám prošlé snad všechny, tak je na čase objevovat i jinou část republiky než jih. :D No aty tvoje fotky mě k tomu hned navnazují...

    OdpovědětVymazat
  5. Z kopce a do kopce a pořád dokola, to taky nemusím. :-)
    Jsou to místa, kde jsem nikdy nebyla - je to od nás daleko.
    Jinak - nafotila jsi to krásně, místečka jsou hodně lákavá na pohled. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ale fotografie pěkné. I když věřím, že cesta nesnadná. Ale zas jste dobyli několik hradů .-)

    OdpovědětVymazat
  7. Malebné názvy - a malebné hrady či zříceniny! Jen ta cesta byla méně malebná, o to však náročnější. Ale určitě na to budete jednou rádi vzpomínat, a hlavně, viděli jste, co jste vidět chtěli - a dokonce jste viděli i to, s čím jste nepočítali.

    OdpovědětVymazat
  8. Krása, miluji výlety a hrady a zříceniny. Nejraději bych stále někam vyrážela, ale není moc času.

    OdpovědětVymazat
  9. Ta zřícenina vypadá na fotkách romantický...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za podporu. Ráda tě tu opět uvidím ;)