Jahody kam se podíváš


Je červenec a ovocná sezóna už dávno začala. Někde se už rozběhla, někde teprve začíná...  Teď už sezóna jahod končí, ale dříve jsem se k blogování nedostala, proto tento článek vychází o měsíc déle. Doufám, že je máte rádi, protože teď bude jahodové smlsnutí a potom, aby se vám o nich nezdálo nebo co je horší, abyste neolizovali obrazovku, až budete číst tento článek ;)

Když je jahod méně, máme je jen tak na uzobnutí do úst nebo na ozdobu nějakého dezertu. Když je jahod mraky většinou z nich děláme marmelády a dřeně. No, a když je jahod hodně kuchtíme z nich.

Často jsme dělávali tvarohové knedlíky s jahodovou omáčkou. Letos jsme přešli na kynuté knedlíky posypané tvarohem. Upekli jsme nějaké buchty, udělali si  koktejl, nemluvě o klasice - jahody rozmačkané s cukrem a zamíchané s jogurtem nebo smetánkou :)

A tady jeden receptík na náš jahodový koktejl asi na 3 čtvrtlitrové skleničky:
Do mixéru dáte dvě větší hrsti jahod, očištěné a nakrájené na půlky, trochu cukru a mléko. Může se přidat i pár snítek máty. Nalijeme do skleničky a můžeme podávat :)

Kakaová roláda s banánem a jahodami.  Recept na ní najdete v předchozím článku ;)





Rebarborová buchta s jahodami a rebarborou.
Jahodové a borůvkové knedlíky z kynutého těsta.

RECEPT NA KYNUTÉ KNEDLÍKY S OVOCEM
Porce pro čtyřčlennou rodinu na dva dny:
Potřebujeme: 250 ml mléka, špetku soli, lžička cukru, 2 vejce 1 lžíce rozpuštěného másla, 500 g polohrubé mouky, 1/2 kostky droždí. 

Kynutá těsta u nás připravujeme v domácí pekárně. Do nádoby rozklepneme vejce, přidáme mléko a máslo, nasypeme mouku, z jedné strany dáme sůl a z druhé dáme cukr.  Na vršek nadrobíme polovinu kostky droždí a spustíme pekárnu na programu kynuté těsto. Po vykynutí těsto přendáme na vál a tvoříme lžící hromádky, které prsty roztáhneme a plníme libovolným ovocem. U nás to byly borůvky a jahody. Všechny knedlíky pak najednou vaříme v parním hrnci asi 30 minut.  


Letní osvěžující jahodový dezert.

Na závěr jedna kytička, kterou jsem vyrobila. Jako aranžérka bych v tom měla být přeborník, ale tvorbě květin jsem se už nevěnovala tolik let, že bych si to potřebovala nějak zopakovat. Proto jsem si z našich zahradních květin vytvořila tento skvost.
Ještě jsem tam mohla přidat více květin, aby byla zcela kulatá.

Komentáře

  1. Zrovna dneska jsem je koupila, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko, to je tedy dobrot. Jahody miluji, ochutnala bych všechno. letos jsem ještě neměla kynuté knedlíky, ty dělala naprosto nepřekonatelné maminka mého muže - nadýchané, jahody uvnitř i venku, strouhaný tvaroh, zakysaná smetana a spoustu curu a másla - jedno za rok prostě blaho!
    Vazba se mi moc líbí, takové léto v kytici!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Úplný jahodový svět! Letos mi jahodová sezóna nějak protekla mezi prsty, tak jsem se aspoň pokochal.

    OdpovědětVymazat
  4. Já naprosto jahody miluju, ale upřímně je mám asi nejradši jen tak na uzobnutí :))

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Jahody miluji, a ten mléčný koktejl si dělám často, je vynikající :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluji tvoření z ovoce a i jahod! :) Já mám strašně ráda různé koktejly nebo smoothička z jahod, mleká a banánu. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jo letos jsem kupoval jahody v jahodarna I se nám urodily na zahrádce.. M

    OdpovědětVymazat
  8. Jahody miluju, letos to ale nebyla tak sezóna jahod, protože kvůli koronaviru k nám nejezdila oblíbená prodejkyně, letos to byla sezóna melounů. Pravda, z těch se toho moc dělat nedá, ale chutná báječně i tak :).

    OdpovědětVymazat
  9. Jsem ráda, že jsi taky na blogspotu, hned si tě uložím. Na blogspotu jsem též, proklikneš mě přes jméno, budu komentovat pod tímhle. :-)
    A děláš mi s těmi jahodami náramné chutě! Krása na oko a báječná bašta. Dnes jsem koupila na rynku lesní borůvky, byla to cenová darda, ale už si je proslazuji a dávám zamrazit. Je jich čím dál méně, začínají se prosazovat ty zahradní, ale mám pocit, a asi oprávněný, že ty lesní mají lepší chuť.
    Budeš mít nějaké téma i s borůvkami? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Eumenidas za zprávu. Bohužel nevím kolik budeme mít borůvek, ale pokud nám je ptáci neozobou a budu mít čas něco ukuchtit, článek bude. ;)

      Vymazat
  10. Jů, tolik dobrot, dala bych si všechny! :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Mňam mňam, dala bych si všechno.

    OdpovědětVymazat
  12. Akorát ta červená na zeleném pozadí v komentářích mi rve oči 😆

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, ale do čtvrtka sem měla jiný vzhled, chtěl jsem si změnit úvodní obrázek a změnilo se mi vše a nemohu najít barvy které jsem měla před tím.... Až budu mít více času zkusím si s tím více pohrát...

      Vymazat
  13. Tak hodně štěstí na novém blogu

    OdpovědětVymazat
  14. Jahodové orgie, až se mi sliny sbíhají... mám moc ráda jahodové knedlíky. Někdo preferuje borůvkové, ale jahodové jsou pro mě top... a hned za nimi meruňkové. Jahody jsou výborné s čímkoliv, i kdyby to mělo být jen s cukrem a šlehačkou.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za podporu. Ráda tě tu opět uvidím ;)